Nagła awaria pompy paliwa? Mamy rozwiązanie!

Na dłuższe podróże wakacyjne, w których czasem dochodzi do nieprzewidywanych awarii warto wyposażyć się w zestaw naprawczy do pompy paliwa firmy Mitsubishi. Ta pompa montowana jest w ponad 600 modelach motocykli japońskich, a także europejskich jak np. KTM.

2025-06-10
Czytaj więcej...

Na falę gorąca... Wskaźniki temperatury oleju JMP

Nasze wskaźniki temperatury oleju marki JMP od lat cieszą się dużą popularnością wśród użytkowników starszych motocykli z chłodzeniem olejowym, które nie zostały wyposażone w seryjne wskaźniki temperatury. Dodatkowo są na tyle atrakcyjne wizualnie, że stanowią doskonały element uatrakcyjniający wygląd. 
Są też użytkownicy nowszych motocykli, którzy wolą mieć dodatkowy odczyt analogowy by móc rewidować odczyty oryginalnych czujników elektronicznych.

2025-06-04
Czytaj więcej...

Konwersja łańcucha

Konwersja zestawu napędowego polega na zmniejszeniu rozmiaru łańcucha i zębatek, z rozmiaru fabrycznego na alternatywny, czyli mniejszy, np. z 530 na 525 lub z 525 na 520. Dlaczego jest to możliwe i po co to robić? Światowi producenci łańcuchów z uwagi na rosnące moce nowych motocykli bezustannie udoskonalają technologię produkcji oraz modyfikują materiały, z których zrobione są najnowsze łańcuchy napędowe.

2025-05-27
Czytaj więcej...

Wkrętaki w japońskim standardzie przemysłowym - JIS

Polskie warsztaty nie mają „łatwego życia”. Bierze się to m.in. stąd, że nasz park pojazdów złożony jest z maszyn sprowadzonych z Ameryki, Europy Zachodniej i Wschodniej, Wielkiej Brytanii i przede wszystkim z Japonii. To generuje pewne problemy z doborem odpowiednich narzędzi do ich naprawy.
Dziś na tapet bierzemy  japoński standard przemysłowy JIS, a więc profil krzyżowy używany w motocyklach japońskich, który jest inny niż znany w Europie standard PH od Phillipsa.

2025-05-20
Czytaj więcej...

Na zimne poranki - Nakolanniki KOBI

Nakolanniki firmy KOBI są w naszej ofercie już ponad 20 lat i nadal cieszą się dużym zainteresowaniem klientów, zwłaszcza w okresach wiosenno jesiennych. To proste i bardzo użyteczne wyposażenie dodatkowe pozwala wielu użytkownikom jednośladów znacząco wydłużyć sezon, a kurierom i dostawcom głównie jedzenia w dużych miastach na zauważalne polepszenie komfortu pracy i uniknięcie w przyszłości problemów zdrowotnych związanych ze stawami kolanowymi.

2025-05-20
Czytaj więcej...

Na wiosenne deszcze - Impregnat BALLISTOL Pluvonin !

Pomimo, że większość motocyklistów od lat używa dość wygodnej i bezpiecznej odzieży tekstylnej z protektorami, to mało kto poddaje ją cyklicznej impregnacji zapobiegającej przemakaniu podczas obfitych opadów deszczu. Środki chemiczne używane w praniu oprócz brudu i nieprzyjemnych zapachów pozbawiają materiał odporności na przemakanie z uwagi na rozpuszczanie powłoki hydrofobowej, która jest fabrycznie  nanoszona na motocyklową odzież wierzchnią.

2025-05-13
Czytaj więcej...

Panewki przedniego zawieszenia czasem trzeba też wymienić!

Panewki ślizgowe i prowadzące w przednim zawieszeniu odgrywają kluczową rolę w poprawnej jego pracy. Niewielu motocyklistów wie, że to element eksploatacyjny, zużywający się jak każdy inny i okresowo należy go wymieniać.

2025-05-09
Czytaj więcej...

Czyściwo warsztatowe potrzebne w każdym serwisie!

Gospodyni w kuchni potrzebuje szmatki. A mechanik to nie?
Czyściwa nie powinno braknąć w warsztacie motocyklowym. Z pozoru rzecz błaha, ale trudno sobie wyobrazić pracę mechanika bez odpowiedniej jakości szmat bawełnianych, bez względu na to, czy pracujemy w małym serwisie, czy w prestiżowej stacji obsługi międzynarodowego koncernu.

2025-05-07
Czytaj więcej...

Na wiosenne deszcze - impregnat PLUVONIN

Pomimo, że większość motocyklistów od lat używa dość wygodnej i bezpiecznej w przypadku wypadku odzieży wierzchniej wykonanej z włókien syntetycznych, to mało kto poddaje ją cyklicznej pielęgnacji zapobiegającej przemakaniu podczas obfitych opadów deszczu. Przypomnijmy, że każde pranie oprócz brudu i „nieciekawych” zapachów pozbawia materiał odporności na przemakanie.

2025-05-06
Czytaj więcej...

Zanieczyszczone wtryskiwacze?

Wiele osób zwraca ostatnio uwagę na zabezpieczenie silnika przed szkodliwym działaniem paliwa złej jakości. To problem wielu użytkowników motocykli wyposażonych w instalację wtryskową. Większe zanieczyszczenia nie przecisną się przez zaporę w postaci filtra paliwa, ale mniejsze tak i mogą doprowadzić do uszkodzenia wtryskiwaczy.

2025-05-05
Czytaj więcej...

Preparat ERC do gaźników

Serwis gaźników w okresie wiosennym, to jedna z najczęściej wykonywanych czynności serwisowych. Pomimo niewątpliwej kariery układów wtryskowych wciąż po naszych drogach porusza się setki tysięcy motocykli wyposażonych w układ jednego lub kilku gaźników.

2025-04-01
Czytaj więcej...

Smar do fajek i świec - HITACHI HUCO

Serwisowanie motocykli nie polega tylko na naprawie zgłoszonych przez klienta usterek, czy na szukaniu źródła niepokojących dźwięków wydobywających się z okolic silnika. Dobry mechanik pamięta przede wszystkim o okresowych inspekcjach pojazdu, wiedząc, że lepiej jest zapobiegać niż... naprawiać.

2025-03-26
Czytaj więcej...

Odciąg spalin JMP

Problem odpowiedniej wentylacji pomieszczeń warsztatowych gdzie trzeba odpalić silnik istnieje od lat, zwłaszcza kiedy na zewnątrz jest chłodno i wietrzenie to strata energii a więc koszty. Do tego Państwowa Inspekcja Pracy coraz częściej przeprowadza kontrole warunków pracy. W przypadku wykrycia zaniedbań w tym temacie nakłada dość surowe kary na właścicieli serwisów i nakazuje usunąć uchybienia w relatywnie krótkim czasie.

2025-03-21
Czytaj więcej...

Pianka do zbiornika paliwa

Historia tego produktu jest zaiste niezwykła. Wszystko zaczęło się od... akrobacji lotniczych. W wyniku gwałtownego przemieszczania się paliwa lotniczego, niektóre ewolucje były niezwykle trudne do wykonania. Wówczas grupa konstruktorów, umieściła w zbiornikach samolotu zwykłą gąbkę, która znacząco zniwelowała efekt przemieszczania się kerozyny (nafty lotniczej).

2025-03-17
Czytaj więcej...

PROMOCJA "Wiosna 2025" - Aktualizacja TEXPACK BIKE bez opłat za zaległe wersje!

W marcu każdy może zaktualizować oprogramowanie BIKE swojego testera TXB oraz TXT bez dodatkowych kosztów - niezależnie od tego jak stare jest jego oprogramowanie.
Dla wielu mechaników wymiana części eksploatacyjnych na nowe, a tym samym przywrócenie motocykla do sprawności to nie jest NAPRAWA, a tylko okresowa obsługa serwisowa. Prawdziwa NAPRAWA pojawia się wtedy, gdy motocykl z niewiadomych powodów pracuje niewłaściwie, albo w ogóle odmawia posłuszeństwa. Wtedy pojawiają domysły, wątpliwości i zazwyczaj mechanicy spędzają długi czas na poszukiwaniu przyczyn awarii.

2025-03-05
Czytaj więcej...

Czym i jak czyścić ręce w warsztacie?

Od wielu lat szczególnie podczas wiosennego szczytu temat ten powraca. Pomimo starań ze strony właścicieli warsztatów wydaje się, że problem z roku na rok jest poważniejszy. Chodzi o problemy ze skórą rąk, które dotykają mechaników.

2025-02-24
Czytaj więcej...

Laser w warsztacie

Choć wymiana łańcucha napędowego w motocyklu dla większości mechaników nie powinna być żadnym problemem, to warto „uzbroić” warsztat w ciekawe narzędzia, które pozwolą niedoświadczonemu mechanikowi uniknąć kilku podstawowych błędów, skutkującymi wyraźnemu skróceniu żywotności całego układu napędowego.

2025-02-17
Czytaj więcej...

"Inteligentne" ładowarki a proces ładowania akumulatorów

Mamy końcówkę zimy. Już od dobrych kilku miesięcy motocykle stoją w garażach w niskich temperaturach. Za chwilę ich użytkownicy będą chcieli odpalić ukochaną maszynę i przeprowadzić pierwszą jazdę w tym roku. Najczęstszym problemem jest już samo odpalenie motocykla. Wielu początkujących zapomina, że akumulator w motocyklu jest dość mały, a kilka miesięcy postoju bez ładowania skutecznie opróżnia całą zawartość ładunku elektrycznego z uwagi na chemiczny proces samorozładowania akumulatora. Przypominamy, że w akumulatorach kwasowo ołowiowych jest on na poziomie 5-10% pojemności na miesiąc.

2025-02-07
Czytaj więcej...

Łożyska z enkoderem do motocykli Harley-Davidson

Od dość dawna firma Harley-Davidson montuje w swoich motocyklach nietypowe łożysko koła, które wyposażono w specjalny pierścień sygnałowy zwany enkoderem ABSu. Środowisko pracy tego podzespołu jest na tyle niekorzystne, że często dochodzi do jego uszkodzenia, głównie z uwagi na nadmiar brudu lub destrukcyjne działanie wody. Pojawia się wówczas konieczność wymiany tych łożysk, nawet jeśli mechanicznie nie są jeszcze bardzo zużyte.

2025-02-05
Czytaj więcej...

Paliwo E10. Czy jest się czego bać?

Od początku 2024 roku na stacjach paliw w Polsce możemy zatankować benzynę 95-oktanową jedynie o nowym składzie tj. z wyższą zawartości bioetanolu. Oznaczona jest ona symbolem E10, co oznacza, że w paliwie znajduje się do 10% biokomponentów. Czy jest się czego bać?

2025-02-03
Czytaj więcej...