Zdalne i szybkie monitorowanie akumulatora, układu ładowania i rozruchu


  • 2025-10-09 11:35
  • WP
 

Dlaczego akumulatory motocyklowe częściej niż samochodowe dużo szybciej tracą swoją sprawność? Odpowiedź jest dość prosta - winne temu są zupełnie inne warunki użytkowania...

Samochody używane są zazwyczaj codziennie, rano są uruchamiane, potem przejeżdżają kilkanaście kilometrów ładując akumulator, po czym stoją na parkingach i ponownie są uruchamiane, aby wrócić do miejsca garażowania. Innymi słowy, akumulator jest często pracuje i jest wystarczająco doładowywany, co znacznie wydłuża jego żywotność. 
Z motocyklami jest inaczej, najczęściej wiele pojazdów jest uruchamianych 1-2 razy w tygodniu lub nawet w miesiącu. Podczas jednego wyjazdu pokonują niewiele kilometrów. Zatrzymują się na przerwy dość często, a resztę dni pojazd stoi unieruchomiony. Taka nieregularna praca i brak możliwości  pełnego doładowania jest zabójcze dla ogniw kwasowo ołowiowych, które w konsekwencji ulegają zasiarczeniu, czego efektem jest mocno ograniczona pojemność elektryczna. Można to łatwo zauważyć, gdy proces ładowania akumulatora jest krótki, a jego prąd rozruchu niski. Końcowym efektem jest brak możliwości ponownego naładowania i rozruchu silnika.

Skąd więc użytkownik ma wiedzieć wcześniej, że jego akumulator jest stale niedoładowywany, lub co gorsza - już jest w złej kondycji i może spodziewać się problemów z zimnym rozruchem? 

W naszej ofercie mamy nowoczesny i prosty w użytkowaniu JMP Battery Monitor, pozwalający na ciągłe monitorowanie kondycji akumulatora zamontowanego w pojeździe oraz sytemu ładowania i rozruchu. Jest to niewielki czujnik dokręcany do klem akumulatora, który łączy się z telefonem przez Bluetooth (bezpłatna aplikacja na Android i IOS). 
Jest to również proste i niezwykle użyteczne narzędzie diagnostyczne dla serwisów motocyklowych, który może zamontować go klientowi i pozwolić dalej użytkować pojazd. Dane o rozruchu i ładowaniu gromadzone są przez okres 31 dni, a po powrocie do serwisu i skomunikowaniu ze smartfonem serwisu dają się w prosty sposób odczytać i wyeksportować do arkusza kalkulacyjnego przez e-mail, Facebook, WhatsApp itp. 
Doskonale nadaje się do wykrywania zbyt wysokich napięć ładowania z uwagi na uszkodzony regulator napięcia (ponad 14,9V), zanim dojdzie do uszkodzenia akumulatora, a także do znalezienia wypływu prądu podczas postoju który konsumują dodatkowe odbiorniki zamontowane przez użytkowników typu ładowarki do nawigacji, telefonów, albo alarmy motocyklowe.

Monitor próbkuje napięcie akumulatora kilka razy na sekundę, dzięki czemu prezentacja wyników jest bardzo dokładna i pomocna w zakresie zdiagnozowania ewentualnych usterek układu ładowania i rozruchu.

Podstawowe dane techniczne:  
- Zasięg komunikacji z telefonem (Bluetooth od 4.0) wynosi około 10 metrów. 
- Pobór prądu: około 1-2 [mA] 
- Odwrotna polaryzacja nie uszkodzi ani monitora, ani akumulatora. 
- Aplikacja (w języku polskim) dostępna na platformach Apple App Store i w Google Play.

Szczegółowy opis działania dostępny jest w opisie do produktu. 
Szczegółowa instrukcja obsługi (również w języku polskim) znajduje się w zakładce „Załączniki”.

Aby kupić osobiście udaj się do jednego z naszych przedstawicieli
Numery katalogowe produktu: 
- dla kwasowo ołowiowych  12V: 7060273
- dla litowo jonowych (LiFePO4) 12,8V: 7060559
Aby dowiedzieć się więcej o monitorze akumulatora JMP - kliknij tutaj.