Sprężyny progresywne YSS do przedniego zawieszenia


  • 2022-04-25 08:06
 
UWAGA! Jest to artykuł archiwalny. Niektóre informacje takie jak ceny, lista towarów itp. mogą być już nieaktualne. Wszelkie aktualne dane znajdują się w aplikacji MIKE.

Problem „zbyt miękkiego” przedniego zawieszenia doświadcza wielu użytkowników motocykli. Uwidacznia się on głównie podczas dłuższych wypadów za miasto gdy podróżujemy z pasażerem i pełnymi kuframi na bagaż.

Niestety, głównie pod presją użytkowników, niedoświadczeni mechanicy próbują zaradzić problemowi jedynie poprzez wymianę oleju w przednim zawieszeniu na gęstszy. Olej ma za zadanie tłumić ruchy zawieszenia i w zależności od jego lepkości robi to mocniej bądź słabiej. Jednak zbyt duża masa kierowcy i pasażera wraz z bagażami powoduje tak duży nacisk statyczny, że sprężyna jest wstępnie złożona, amortyzator pracuje w ograniczonym zakresie i każde hamowanie kończy się głębokim nurkowaniem pojazdu, co oczywiście jest niekomfortowe, ale (co gorsza) bardzo niebezpieczne.

Kluczem do uzyskania odpowiedniego poziomu komfortu jest  więc zastosowanie twardszych sprężyn w przednim zawieszeniu. Niestety, nie zawsze podróżujemy z pasażerem i podczas zwykłej jazdy solo po mieście zawieszenie może okazać się, dla odmiany, zbyt twarde. Tu rozwiązaniem mogą być sprężyny progresywne, które łączą zalety miękkiego i komfortowego zawieszenia w pierwszym zakresie działania, jednak przy większej sile nacisku np. w przypadku mocnego hamowania utwardzają się w zakresie drugim.

Takie właściwości sprężyn realizuje się poprzez specyficzny sposób nawinięcia drutu o różnym skoku w danej sekcji sprężyn, czasem przez różną średnicę drutu lub różną średnicę nawoju. Czasem też mogą występować różnice w hartowaniu pewnych stref sprężyn. Dlatego w danych technicznych sprężyny progresywne będą zawsze posiadać dwie wartości stopnia ugięcia. Zazwyczaj druga wartość jest o około 40% większa od pierwszej, co pozwala sprężynie zachować właściwą twardość w każdych warunkach eksploatacji pojazdu.

Sprężyny zamontowane w fabryce (zazwyczaj liniowe), po kilkunastu latach pracy zwyczajnie się zużywają i należy je wymienić. Sprężyny progresywne YSS są doskonałym zamiennikiem wysłużonych sprężyn oryginalnych. Potrafią całkowicie odmienić charakter pracy całego zawieszenia. Pamiętać trzeba, aby wymianę wykonał profesjonalny warsztat motocyklowy, który podczas pracy będzie mógł równocześnie przeprowadzić szczegółową inspekcję pozostałych elementów zawieszenia, które ulegają zużyciu.

Wszystkie sprężyny progresywne YSS są przyporządkowane do pojazdów. Zgodnie z prawem unijnym, ten element wymaga homologacji, by móc legalnie poruszać się po drogach publicznych. W kartach towaru znajdziemy również szczegółowe dane techniczne oferowanych sprężyn.

Aby kupić osobiście udaj się do jednego z naszych przedstawicieli.

Aby zapoznać się z pełną ofertą sprężyn progresywnych YSS - kliknij tutaj.