Pompowanie amortyzatorów z komorą wysokociśnieniową


  • 2022-11-14 13:50
 
UWAGA! Jest to artykuł archiwalny. Niektóre informacje takie jak ceny, lista towarów itp. mogą być już nieaktualne. Wszelkie aktualne dane znajdują się w aplikacji MIKE.

Wiele amortyzatorów zarówno przedniego jak i tylnego zawieszenia wykorzystuje komory gazowe, które do właściwej pracy wymagają bardzo precyzyjnie ustawionego wysokiego ciśnienia, często pod wagę kierowcy, temperaturę pracy, przeznaczenie motocykla, typ drogi itp.

Samo pompowanie ciśnieniem rzędu 10-20 barów wymaga specjalnej pompki o małej średnicy tłoka jeśli pompujemy powietrzem, lub butli z CO2 jeśli chcemy zapewnić większą stabilność i obojętność gazu. Jednak napompowanie małej komory gazowej do pożądanego ciśnienia np 15 bar pompką ze zwykłym zaworem powoduje przy rozłączaniu utratę części gazu, co skutkuje zbyt dużą zmianą ciśnienia w komorze amortyzatora - często do poziomu 8-10 barów, czego już nie widać na manometrze. Wynika to z bardzo małych objętości tych komór.

Dlatego właśnie do pompowania amortyzatorów stosowane są specjalne zawory bezstratne, które z uwagi na swoją konstrukcję nie wypuszczają powietrza z komory amortyzatora w momencie rozłączania pompki lub butli CO2. To zapewnia zachowanie pożądanego ciśnienia w komorze i właściwą pracę amortyzatora.

W naszej ofercie posiadamy specjalny wężyk z zaworem bezstratnym, który można użyć jako przedłużkę do pompki lub węża. Wężyk wyposażony jest w gwint przyłączeniowy tożsamy z gwintem typowego zaworu kół M8. Produkt wykonano wyjątkowo precyzyjnie. Powinien się on znaleźć w każdym profesjonalnym warsztacie motocyklowym.

Aby kupić osobiście udaj się do jednego z naszych przedstawicieli.

Numer katalogowy produktu: 710.00.24, cena: 115,50

Aby dowiedzieć się więcej o wężyku z zaworem bezstratnym- kliknij tutaj.