News
- 2018-07-31 07:54
- AŁ
Mogłoby się wydawać, że nieuszczelnione łańcuchy napędowe będą systematycznie wypierane przez ich uszczelnione wersje. Nic na to nie wskazuje, gdyż wciąż po drogach poruszają się tysiące motocykli o niskiej pojemności skokowej, dla których tego typu łańcuchy zostały stworzone.
Co więcej, producenci nie ustają w wysiłkach, aby podobnie jak w przypadku innych typów łańcuchów, stale doskonalić technologie ich wytwarzania, w celu sprostania rosnącemu zapotrzebowaniu na ich… wytrzymałość. Tak też się stało z bardzo popularną serią wzmacnianych łańcuchów japońskiej firmy RK serii „H”. Od teraz, została ona zastąpiona serią „HSB”, która dzięki różnym zabiegom, głównie w zakresie termicznej obróbki stali osiągnęła dodatkową wytrzymałość, która obecnie wynosi 2450 kg. Co prawda wzrosła ona jedynie o 100 kg w stosunku do serii „H”, ale ma to kluczowe znaczenie dla żywotności tego łańcucha (głównie odporności na wyciąganie). Dla motocykla o pojemności 125 ccm może to oznaczać wzrost przebiegu między wymianami nawet o 1500 km.
Przypomnijmy, że produkowane w Japonii łańcuchy RK 428 HSB są przeznaczone do motocykli o pojemności do 200 ccm, używanych w typowym ruchu miejskim. Są niedrogie, ale dzięki swoim parametrom odpowiadają wprost na potrzeby ich użytkowników. Należy jednak pamiętać, że o łańcuch napędowy trzeba dbać, stosując preparaty do mycia i smarowania. Raz na pewien czas warto łańcuch wyszczotkować specjalną szczotką z tworzywa. Usuniemy wówczas z łańcucha resztki piasku i kurzu komunikacyjnego, wydłużając znacząco jego żywotność.
Łańcuchy RK HSB są dostarczane w formie otwartej z zapinką (typ zatrzask) w zestawie.
Aby kupić osobiście udaj się do jednego z naszych przedstawicieli.
Cena: od 34,99 zł
Aby zapoznać się z pełną ofertą łańcuchów RK HSB - kliknij tutaj.