Konwersja łańcucha napędowego


  • 2020-07-03 14:59
 

Konfigurator układów napędowych, to nowoczesne narzędzie pomagające w codziennej obsłudze klientów w sklepach i warsztatach motocyklowych. Z powodzeniem korzysta z niego codziennie kilkanaście tysięcy firm motocyklowych na terenie całej EUROPY. Co ciekawe, w Polsce dokonywanych jest najmniejsza ilość konwersji układów napędowych na inny rozmiar łańcucha. Czym zatem jest konwersja?

Konwersja polega na zmniejszeniu rozmiaru łańcucha, z rozmiaru fabrycznego na alternatywny, czyli mniejszy, np. z 530 na 525 lub na 520. Należy pamiętać, że producenci motocykli montują w motocyklach łańcuchy, spełniające najbardziej skrajne potrzeby ich użytkowników. Stąd niejednokrotnie łańcuchy są (nie tylko naszym zdaniem) znacząco przewymiarowane w stosunku do warunków w jakich dany model pojazdu się użytkuje. Co więcej, żywotność łańcuchów napędowych, oprócz specyficznych cech technicznych, jest warunkowana stylem jazdy jego właściciela oraz przebiegiem. Dlatego stworzyliśmy możliwość zaawansowanej konfiguracji zestawów napędowych polegającej na zmniejszeniu rozmiaru łańcucha, a co za tym idzie, znaczącej obniżce jego ceny. Jeśli kierowca nie wykorzystuje w pełni możliwości motocykla, tylko używa go rekreacyjnie, stosując spokojny styl jazdy, warto wziąć pod uwagę możliwość, o której tu piszemy.

Posłużmy się przykładem.

HONDA CBR 1000 Fireblade z roku 2011. Motocykl ten został wyposażony fabrycznie w łańcuch napędowy RK, rozmiar 530, dł. 116 ogniw. Wystarczy zmniejszyć rozmiar łańcucha do 520, pozostając wciąż w rodzinie łańcuchów serii GXW, aby cena zestawu spadła z 779,28 do 610,60. Różnica jest ogromna. Tym sposobem można użytkować łańcuch najwyższej klasy zamiast decydować się na alternatywny łańcuch dużo niższej jakości lub pochodzący z niepewnego źródła.

UWAGA! Nie wszystkim motocyklom stworzyliśmy taką możliwość. Wynika to przede wszystkim z ograniczeń jakie stawiają nam producenci zębatek, ale również specyficznych uwarunkowań technicznych, którymi charakteryzują się niektóre modele motocykli, gdzie zastosowanie innego łańcucha jest po prostu niebezpieczne.

Konfigurator napędowy w MIKE uruchamia się zawsze po ówczesnym wybraniu modelu motocykla. Jeśli konwersja na inny rozmiar jest możliwa, pojawi się odpowiednia zakładka u góry, po lewej stronie okna wyboru składników zestawu. Obsługa tego mechanizmu nie powinna nastręczać jakichkolwiek problemów (patrz fotografia powyżej).

Aby kupić osobiście udaj się do jednego z naszych przedstawicieli.