Wymiana łożysk wahacza


  • 2022-05-26 08:53
 
UWAGA! Jest to artykuł archiwalny. Niektóre informacje takie jak ceny, lista towarów itp. mogą być już nieaktualne. Wszelkie aktualne dane znajdują się w aplikacji MIKE.

Wahacz motocyklowy, to jeden z najbardziej istotnych elementów konstrukcyjnych każdego jednośladu. Poddawany ogromnym obciążeniom wpływa zarówno na komfort jak i bezpieczeństwo jazdy. O ile wahacz wydaje się być wieczny, to już łożyska dzięki którym poprawnie pracuje wymagają okresowej inspekcji i bezwzględnej wymiany w przypadku wykrycia ich zużycia.

W przypadku łożyskowania wahaczy w zawieszeniach motocyklowych mamy do czynienia z krótkimi skręceniami osi i powrotem do pozycji wyjściowej, a nie z klasycznym obracaniem się wokół osi. Producenci motocykli zazwyczaj wprasowują w specjalne gniazdo wahacza łożyska igiełkowe, które pracują w warunkach dużych obciążeń promieniowych.

Z biegiem czasu dochodzi do uklepywania się tylko kilku wałeczków łożyska w miejscu największych obciążeń i zniekształceń całego łożyska, co z kolei prowadzi do konieczności ich wymiany. Zniekształcenia łożysk powodują jednak poważne trudności podczas ich wymiany. Trudno jest je wybić z gniazda, czasem jest to wręcz niemożliwe, a do tego ryzykuje się uszkodzeniem miejsca osadzenia, a więc wahacza.

Dlatego do tej czynności polecamy profesjonalne, proste, ale jakże przydatne specjalne narzędzie JMP, które rozwiązuje ten problem i skraca znacząco czas wymiany łożysk.

Skład zestawu::
- oś gwintowana o długości 210 mm,
- 2 nakrętki,
- 1 wypychacz łożysk 38,3 mm,
- 1 wypychacz łożysk 50,9 mm,
- 3 płytki osadcze o średnicach (wew./zewn.): 22/27 mm; 21/26 mm; 20/26 mm.

Aby kupić osobiście udaj się do jednego z naszych przedstawicieli.

Numer katalogowy produktu: 722.53.60, cena: 176,26

Aby dowiedzieć się więcej o ściągaczu łożysk wahacza - kliknij tutaj.