Łańcuchy napędowe RK


  • 2018-06-05 10:36
 

Już teraz wiemy, że rok 2018 zapisze się w historii polskiego rynku jako triumfalny powrót marki RK jako znaczącego dostawcy łańcuchów napędowych na rynek zamienników. Jest to efekt kilku wydarzeń, które miały miejsce na przestrzeni zaledwie ostatnich dwóch lat.

Kiedy w 2016 roku Larsson Polska stał się oficjalnym importerem tej renomowanej marki do Polski nikt chyba nie wierzył, że może ona stać się zagrożeniem dla firmy D.I.D., piastującej od lat pozycję lidera w tym dość wąskim segmencie rynku podzespołów. A jednak. Sprzedaż łańcuchów RK rośnie o ponad 70% rok do roku i trend ten zdaje się być niezagrożony. Nie bez znaczenia miał na niego wpływ cykl szkoleń przeprowadzonych zeszłej zimy przez przedstawiciela marki RK, w których uczestniczyło ponad 140 właścicieli warsztatów z całej Polski. To właśnie wówczas wielu klientów zrozumiało prawdziwe różnice, które odróżniają jakość oferowaną przez RK względem innych producentów łańcuchów.

Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że wielu naszych stałych odbiorców, którzy zdecydowali się niejako „na próbę” zamontować łańcuch RK ostatecznym użytkownikom, teraz kupują wyłącznie produkty tej marki, gdyż widzą gołym okiem różnice w długości przebiegów realizowanych przez kierowców motocykli, którzy zdecydowali się na montaż produktu tej marki. I prawdę mówiąc, trudno się im dziwić, gdyż RK oferuje łańcuchy o znacznie lepszych parametrach użytkowych, wykorzystując do produkcji opracowane przez siebie bardzo nowoczesne technologie, które chronione są licznymi patentami na całym świecie.

Największy nacisk firma RK kładzie na dopracowanie metody uszczelniania łańcuchów. Zdaniem inżynierów tej marki, to właśnie łańcuchy uszczelnione mają przed sobą różową przyszłość. RK jest właścicielem patentów m.in. na uszczelnienie XW ring (serie łańcuchów GXW, EXW, GSV), RX ring (seria XSO) oraz UW ring (MXU). Ta ostatnia technologia rewolucjonizuje w tej chwili rynek łańcuchów przeznaczonych do motocykli klasy MX, detronizując właściwie całą konkurencję.

Produkcja łańcuchów RK odbywa się w Japonii. Niektóre typy łańcuchów (rozmiar 415 i 420) są produkowane w Malezji, ale większość z nich przeznaczonych jest na pierwszy montaż w montowaniach japońskich motocykli zlokalizowanych w Indiach, Wietnamie i właśnie w Malezji. Łańcuchy do dużych pojemności powstają w Japonii. Tam są testowane. Tam są również opracowywane nowe technologie. Ponad 50% całej produkcji trafia do fabryk motocykli zlokalizowanych w Japonii i w Europie.

Aby zamówić łańcuchy RK najlepiej skorzystać z konfiguratora zestawów napędowych. Dzięki niemu można swobodnie zmieniać przełożenia i dobierać odpowiedni łańcuch do konkretnych zastosowań.