News
- 2025-05-05 09:20
- WP
Wiele osób zwraca ostatnio uwagę na zabezpieczenie silnika przed szkodliwym działaniem paliwa złej jakości. To problem wielu użytkowników motocykli wyposażonych w instalację wtryskową. Większe zanieczyszczenia nie przecisną się przez zaporę w postaci filtra paliwa, ale mniejsze tak i mogą doprowadzić do uszkodzenia wtryskiwaczy.
Instalacja wtryskowa musi być niezwykle precyzyjna aby silnik działał poprawnie i trzymał się zadanych norm spalin, ale także jest czuła i wrażliwa na każde zanieczyszczenie. Niesprawne wtryski to zazwyczaj efekt wtórny zanieczyszczeń. Zakłócona praca układu wtryskowego jest efektem kilku podstawowych czynników takich jak: niska jakość paliwa, nieregularność uruchomień silnika (dłuższe postoje), a także brak regularnych inspekcji.
Jednym ze sposobów dość taniego radzenia sobie z ewentualnością wystąpienia awarii jest regularne płukanie instalacji za pomocą rozpuszczalnych w paliwie dodatków czyszczących. Zawierają one przede wszystkim pochodne ropy naftowej oraz rozmaite substancje tj. dyspergenty i detergenty, które w łatwy sposób usuwają wszelkie złogi i zanieczyszczenia zalegające w instalacji wtryskowej.
Procedura jest banalna i jednocześnie bardzo skuteczna. Wystarczy wlać całą zawartość opakowania do baku z paliwem i regularnie użytkować pojazd. Należy przy tym dodać, że substancje czyszczące nie są cudotwórcami i w przypadku znacznie zaniedbanej instalacji (np. po bardzo długim postoju) mogą nic nie pomóc. Dlatego producent zaleca stosowanie preparatów czyszczących co 6 miesięcy, a w szczególności tuż przed zimowaniem pojazdu.
Jedno opakowanie środka ERC czyszczącego wtryski jest przeznaczone do zmieszania z 10 litrami paliwa. Nadaje się do silników 2T i 4T.
Aby kupić osobiście udaj się do jednego z naszych przedstawicieli.
Numer katalogowy produktu: 7140661, cena: 47 zł