Ładować czy nie? ŁADOWAĆ!


  • 2018-11-30 06:11
 

Sprawa ciągnie się od wielu lat. Jak zwykle po sezonie letnim, wielu użytkowników motocykli zadaje sobie pytanie, czy akumulator powinno się zimą ładować, czy po prostu wystarczy go zanieść do mieszkania i przechowywać w dodatnich temperaturach. Odpowiadamy: akumulator zimą powinien zostać podłączony do odpowiedniej ładowarki, aby wiosną był gotowy do pracy.

Charakterystyczną cechą, która odróżnia ogniwa motocyklowe od samochodowych są długie przerwy w ich użytkowaniu. O ile samochód jest w rodzinie użytkowany niemalże codziennie, o tyle motocykl dość sporadycznie. Dodatkowo, podczas dłuższej jesieni i zimą niemalże w ogóle. To właśnie długie przerwy w doładowywaniu „zabijają” większość stosowanych w motocyklach akumulatorów rozruchowych. Większość akumulatorów, które trafiają do nas wiosną na reklamację są niemalże całkowicie zasiarczone, co świadczy o ich niewłaściwym przechowywaniu podczas przerwy zimowej. Oczywiście reklamacje takie są przez nas zazwyczaj odrzucane, co wywołuje wśród użytkowników zrozumiałe niezadowolenie. Jednak po przeprowadzeniu choćby krótkiego wywiadu dotyczącego sposobu przechowywania baterii zimą wynika, że tylko kilka procent użytkowników stosuje się do zaleceń producenta dot. ładowania w czasie dłuższego postoju. A sprawa jest bardzo prosta. Wystarczy wyciągnąć akumulator z pojazdu, ustawić go w bezpiecznym miejscu i podłączyć do niego prostą ładowarkę, która pracuje w trybie automatycznego podtrzymania. Nic mniej i nic więcej.

W naszej ofercie pojawiła się ostatnio bardzo prosta, bezobsługowa ładowarka 6ON, która obsłuży wszystkie typowe akumulatory ołowiowe z żelowymi włącznie. Biorąc pod uwagę cenę nowego akumulatora wydatek na to niepozorne urządzenie wydaje się być bardzo uzasadniony.

Podstawowe cechy:

Prąd ładowania: ok.400mA max.
Napięcie zasilania: 230V/50 Hz
Moc ładowania: ok.5,2VA
Rodzaje akumulatorów: standardowe, bezobsługowe, żelowe
Zabezpieczenia: przeciw przeciążeniu, błędnemu podłączeniu, zwarciu
Ładowanie: do napięcia 13,8V
Obudowa: tworzywo plastikowe odporne na uderzenia
Sygnalizacja: 3 diody LED (odwrotna polaryzacja / gotowość / ładowanie)
Szczypce na klemy: częściowo izolowane
Wymiary L/W/H: 74x48x35mm
Długość kabla: 1,70m


Kraj pochodzenia: Niemcy.

Użytkowników niektórych pojazdów (głównie BMW) prosimy o wybór innych ładowarek, które współpracują z siecią CAN. Znajdują się one w gamie ładowarek JMP, które również znajdują się w naszej ofercie.

Aby kupić osobiście udaj się do jednego z naszych przedstawicieli.

Numer katalogowy produktu: 706.02.76, cena: 84,00

Aby kupić ładowarkę 6ON - kliknij tutaj.