Cięgna zaworu EXUP


  • 2019-01-03 12:58
 

Zawór EXUP (Exhaust Ultimate Power Valve) stosowano niegdyś wyłącznie w motocyklach wyścigowych. Technologia ta wniknęła ostatnimi czasy do wielu "cywilnych" motocykli stając się niezastąpionym elementem wspomagającym dynamikę pracy silnika.

Zasada pracy zaworu EXUP nie jest szczególnie skomplikowana. Wszystko polega na tym, aby wraz ze wzrostem obrotów silnika otwierać zawór umieszczony w układzie wydechowym, regulując tym samym ciśnienie w wydechu, optymalizując jednocześnie pracę silnika. Zawór ma ogromne znaczenie dla prawidłowej pracy silnika w dolnym zakresie obrotów. Dzięki niemu (dzięki jego przymykaniu) motocykl znacznie żwawiej wkręca się na obroty wykorzystując w pełni możliwości silnika.

Mechanizm otwierający i zamykający EXUP korzysta z niezależnego silnika elektrycznego, który za pomocą cięgien ustawia zawór w odpowiedniej pozycji. Cięgna te z wiekiem ulegają uszkodzeniom, głównie z racji na trudne warunki pracy, a także na zanieczyszczenie nagarem samego zaworu. W takich okolicznościach, mimo że silnik próbuje zawór zamknąć lub otworzyć napina jedynie cięgna, które nie wykonują zadanej pracy i w konsekwencji się urywają. Prosimy zwrócić uwagę, że cięgna EXUPu mają stosunkowo niewielki luz, każdorazowo określany przez producenta pojazdu w książce serwisowej. Zazwyczaj wynosi on ok.1,5 mm. W miarę możliwości należy go kontrolować dość często i stosować preparaty smarne odporne na działanie wysokich temperatur. Sugerujemy, aby z uwagi na konieczność posiadania odpowiedniej wiedzy, wymianę cięgien zaworu EXUP wykonywały wyspecjalizowane warsztaty motocyklowe.

W naszej ofercie można znaleźć ponad 40 różnych cięgien EXUP do wielu bardzo popularnych modeli motocykli sportowych i sportowo-turystycznych.

Aby kupić osobiście udaj się do jednego z naszych przedstawicieli.

Cena: od 47,00

Aby zobaczyć pełną listę cięgien EXUP - kliknij tutaj.