Akumulatory litowo-jonowe JMT


  • 2018-11-20 09:48
 
UWAGA! Jest to artykuł archiwalny. Niektóre informacje takie jak ceny, lista towarów itp. mogą być już nieaktualne. Wszelkie aktualne dane znajdują się w aplikacji MIKE.

Podstawową cechą skłaniającą właścicieli jednośladów do ich zakupu jest ich niezwykle niska waga. Dodatkowym atutem jest też to, że można je ustawić w pojeździe w dowolnej pozycji. Są poza tym całkowicie szczelne, co rozszerza zakres ich stosowania do pojazdów, które w związku ze specyfiką miejsca użytkowania narażone są na ciągły kontakt z wilgocią.

Badając sprzedaż poszczególnych modeli akumulatorów litowo-jonowych, widać bezsprzecznie, że stosowane są one najczęściej w motocyklach klasy enduro/cross (niska waga) oraz dużych motocyklach szosowych, które z natury swej konstrukcji mają wieczne problemy z rozruchem (wysoki prąd rozruchu). Te dwa segmenty użytkowników stanowią ponad 70% ogółu klientów, kupujących ten rodzaj ogniw.

Oferta akumulatorów litowo-jonowych JMT obejmuje obecnie 56 modeli. Są również wśród nich zupełnie nowe konstrukcje oznaczone jako LTM, oparte na technologii Li-Ion LiFePO4. Przypominamy jedynie, że posiadają one wiele udoskonaleń i szereg dodatkowych plusów. Do produkcji obudowy producent użył nylonu, co sprawia, że obudowa jest całkowicie wodoszczelna, a także odporna na wysoką temperaturę, czego efektem jest brak możliwości jej odkształcania np. w okolicach rur wydechowych w sportowych motocyklach. Zaciski przyłączeniowe, tzw. terminale, wykonano z mosiądzu dla poprawy przewodności. Ulepszono działanie wewnętrznego systemu kontrolującego poziom naładowania. Zlicza on przepływający ładunek, ilość ładowań i rozładowań, tak by wskaźnik LED na pokrywie mógł dokładniej wskazywać użytkownikowi właściwy stan. Wewnątrz obudowy zastosowano nowe balansery, które sterują prądami wszystkich sekcji ogniw i kontrolują optymalne ładowanie lub rozładowanie akumulatora jako całości. To pozwala na osiągnięcie prądów rozruchu na poziomie 60x niż fizyczna pojemność (np. 4Ah da prąd 240A!), a także na szybki proces ładowania do 90% pojemności w 6min oraz na szybkie oddanie dużego ładunku w bardzo krótkim czasie w trakcie rozruchu.

Płyty z fosforanu żelaza są naładowane dodatnio, płyty z grafitu ujemnie. Z uwagi na zupełnie inne napięcie nominalne takich ogniw, które oscyluje na poziomie 3,2V, napięcie wyjściowe jest wynikiem sumy 4 sekcji ogniw połączonych szeregowo co daje 12,8V. Inaczej jest w przypadku akumulatorów Li-Ion w branży elektronicznej, gdzie napięcia oscylują na poziomie 3,7V ale prądy rozładowania na poziomie 0,5-2C. Jeszcze inaczej jest w kwasowo ołowiowych, gdzie ogniwa mają po 2V jest ich 6 w szeregu, co wyjściowo daje 12V, a prądy rozładowania są na poziomie ok 10C. Nie należy mylić zupełnie innych warunków pracy rozruchowych akumulatorów Li-Ion, gdzie potrzebne jest oddanie dużej mocy w krótkim czasie (prądy rozładowania 50C), z akumulatorami Li-Ion do telefonów, laptopów, czy rowerów elektrycznych, gdzie potrzeba wolnego, ale długiego oddawania energii.

Aby kupić osobiście udaj się do jednego z naszych przedstawicieli.

Cena: od 183,00

Aby zapoznać się z pełną ofertą akumulatorów litowo-jonowych JMT - kliknij tutaj.